Tuesday, July 13, 2010

Huumor kui uus meediakanal


Enne veel kui kirjutada teisest naisest TED’I laval, pean vajalikuks jagada suunda huumorist kui ajastu märgist.

Esimesel TEDGlobal konverenstipäeval olid peaesinejateks valitud kaks uus-animaatorit. Hariduselt kliiniline psühholoog Naif Al-Mutawa tõi lavale oma loo, kuidas ta ärina lõi moslemi kultuurile tuginevad superkangelased koomiksi ja multifilmi tegelasteks ning aitab nii arendada tolerantsi maailma usunditest mõistvama arusaamisse teel.

Pakistani juurtega karikatuuride joonistaja Patrick Chappatte astus lavale ühiskonda puudutavate teemadega ja tegi seda läbi huumoriprisma. Chappatte joonistab nii The International Herald Tribune’ile kui Le Temps’ile Shveitsis kui NZZ am Sonnntag Saksamaal. Pilades nii klassikalise ajakirjanduse väljasuremist kui interneti kui ületähtsustatud suhtekanali tekkimist, mõjus Patrick paljudele saalisolijatele peeglina. Muutused, mille teravik oli suunatud e-väärtuste ületähtsustamisele, andsid taaskord tõuke inimsuhete hoidmise suunale.
Saalist õhkus arusaama, et rasketel aegadel on huumori roll vääramatu. Mitte vähetähtis ei ole kujundlike joonistatud narratiivide abil pehmendada maailmale saadetavate sõnumite kaalu. Mõtlemata seigale, et huumor käitub kui varjatud agressor ja maailmas on ilmselgelt lauseid, mida vajavad pilakujundite abil kohalejõudmist.

(kirjutas Margit)

No comments:

Post a Comment