TED Globali esimesel konverentsipäeval oli 10-st pealaval esinejatest vaid 2 naist. Üks neist oli 1989 Pullitzeri ajakirjanduspreemia saanud naiste õiguste eest võitlev advokaat Sheryl WuDunn ning teine konverentsipäeva üliemotsionaalsete akordidega lõpetanud Briti läbi aegade kõige populaarsem popmuusik Annie Lennox.
Ajal, mil Euroopa riikide võrdõiguslikkuse tähelepanu on suunatud naiste ja meeste töötasu ning tööõiguste sarnaselt kohtlemise küsimustele, oli Sheryl WuDunni ettekande fookus suunatud ühiskonda sirguvatele naistele kolmandates riikides. Miks?
Me räägime enim nende riikide osatähtsusest majanduses, ent kuidas suudavad hariduse omandada sealsed naised? Kas neist saavad konkurendid tänastele õrnemast soost ärierindajatele?
Esineja poolt toodud näites oli perekonna valik 13 dollari suuruses kooliaasta maksumus ühe tütre kohta. Perekond otsustas selle summa siiski majja investeerida ning tütar võeti 6-ndast klassist ära… Teise perekonna näide oli edukam – peres oli kits, kellelt lüpstavat piima sai müüa ning tekkinud rahaga lubati peretütrel kooliteed jätkata. Selles peres jätkus kitsepiima tütre ülikooli õpingute lõpuni.
On selge, et tuleviku ühiskonnast ei kao erinevate majanduslike võimalustega maad, ent kas neist sirguvatele naistele antakse täna valikuid integreerumaks? Või kui tihti tunnistame haridusteed loomulikuks pidavates maades, et meile antud valik vääriks osana tagasi jagamist.
(kirjutas Margit)
Ajal, mil Euroopa riikide võrdõiguslikkuse tähelepanu on suunatud naiste ja meeste töötasu ning tööõiguste sarnaselt kohtlemise küsimustele, oli Sheryl WuDunni ettekande fookus suunatud ühiskonda sirguvatele naistele kolmandates riikides. Miks?
Me räägime enim nende riikide osatähtsusest majanduses, ent kuidas suudavad hariduse omandada sealsed naised? Kas neist saavad konkurendid tänastele õrnemast soost ärierindajatele?
Esineja poolt toodud näites oli perekonna valik 13 dollari suuruses kooliaasta maksumus ühe tütre kohta. Perekond otsustas selle summa siiski majja investeerida ning tütar võeti 6-ndast klassist ära… Teise perekonna näide oli edukam – peres oli kits, kellelt lüpstavat piima sai müüa ning tekkinud rahaga lubati peretütrel kooliteed jätkata. Selles peres jätkus kitsepiima tütre ülikooli õpingute lõpuni.
On selge, et tuleviku ühiskonnast ei kao erinevate majanduslike võimalustega maad, ent kas neist sirguvatele naistele antakse täna valikuid integreerumaks? Või kui tihti tunnistame haridusteed loomulikuks pidavates maades, et meile antud valik vääriks osana tagasi jagamist.
(kirjutas Margit)
No comments:
Post a Comment